ZEE Group's WION-German Deutsche Welle (DW) partneship story, fake news


After the disclosure by German media, ZEE Group's WION channel has removed the misleading story it broadcasted and published. 

Responding to a query from Telepolis on April 28, Christoph Jumpelt from Germany's state media Deutsche Welle (DW)'s Press Department revealed: 
"There is no formal partnership with the WION broadcaster.  We are currently serving requests from a wide range of broadcasters worldwide who want to include a European watchdog for their pandemic coverage. So far there has been a switching conversation with a DW reporter on the WION news program. The channel's publication of a partnership with DW is misleading. We have already asked for clarification.“

This German news story by Gilbert Kolonko sets the record straight: https://www.heise.de/tp/features/Hindu-Nationalisten-versuchen-auch-die-Deutsche-Welle-zu-instrumentalisieren-4713357.html

This twitter handle of Telepolis News corroborates it: https://twitter.com/telepolis_news?ref_src=twsrc%5Egoogle%7Ctwcamp%5Eserp%7Ctwgr%5Eauthor

Here is the disabled URL of WION's fake news-
https://www.wionews.com/world/wion-adds-another-feather-to-its-cap-partners-with-germanys-leading-broadcaster-dw-294624

Has WION's claim about it's partnership with Chinese CGTN and Russia Today been verified? 



Comments

Popular posts from this blog

Public Statement on Prashant Bhushan's contempt case

Cover-up Commissions

Both Le Clemenceau & SS Norway (Blue Lady) await dismantling permission